هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

با هفته نامه قزوین فردا هر هفته به میان شما خواهیم آمد و سعی خواهیم کرد در عرصه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ و بینش مردم خوب استان قزوین از هر کوششی دریغ نورزیم.
از کلیه کسانی که این هفته نامه به دست آنها می رسد یا در فضای مجازی محتوای آن را می بینند، همین طور اهالی رسانه از جریانهای مختلف سیاسی و فرهنگی دعوت می کنیم پس از مطالعه مطالب، به نقد و بررسی این هفته نامه بپردازند و به ما در ادامه راه یاری رسانند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پای سخنان آیت‌الله علی اسلامی، نماینده خبرگان رهبری در استان قزوین

شورای نگهبان 

یکی از راه‌های مبارزه با عدو مبین است


 حسن حمزه زاده| با هجرت شیخ طوسی به نجف و تشکیل حوزه علمیه نجف اشرف، این شهر به صورت رسمی به پایگاه طراز اول فقه شیعیان اسلام تبدیل شد. اگرچه در طول تاریخ حوزه علمیه نجف گاه با رکود و رخوتی نیز مواجه بود اما همچنان به دلیل مرکزیت توجه شیعیان به صورت یک قطب بلامنازع فقهی شناخته می‌شده است. ابوعلی طوسی، فرزند شیخ طوسی، ابن شهر آشوب مازندرانی، ابوعلی فضل بن حسن طبرسی مؤلف مجمع البیان، ابوعبداللّه حسین بن احمد بن طحّال مقدادی، شیخ ابوالوفاء عبدالجبار رازی، شیخ ابومحمد حسن بن بابویه قمی و شیخ ابوعبداللّه محمد بن هبةاللّه طرابلسی، رضی‌الدین محمد استرآبادی، عبدالرحمان بن عتائقی و مقداد بن عبداللّه سیوری مشهور به فاضل مقداد از جمله بزرگان و دانشمندان قدیمی حوزه نجف است. شیخ انصاری، میرزای شیرازی، آخوند خراسانی و بسیاری دیگر نیز که بزرگ‌شده مکتب نجف هستند، خود گواه عمق اندیشه و تفکر حاکم بر این حوزه علمیه است. 

شاگردان و تربیت‌یافتگان این مکتب که با آموزش‌های سخت و طاقت‌فرسای این حوزه تربیت یافته‌اند، خود بی‌شک دنباله‌روی به‌حق استادان و پیشینیان این حوزه هستند. آیت‌الله علی اسلامی، نماینده خبرگان رهبری در استان قزوین، یکی از کسانی است که در حوزه علیمه نجف تحصیل کرده و تسلط و شیرینی سخنش آنچنان شنونده را جذب می‌کند که گذر زمان را نمی‌توان فهمید، حال آنکه گویی انسان پس از شنیدن سخنانش به درکی جدید و تحلیلی صحیح‌تر دست می‌یابد. مطالعه گفته‌های ایشان و اوج تسلط‌شان شما را نیز با نماینده و جانشین مرحوم آیت‌الله شالی و تحصیل‌کرده حوزه علمیه نجف و نماینده خبرگان رهبری از استان قزوین به خوبی آشنا می‌کند. سخنان زیر حاصل سوالی است از محضر ایشان و با این عنوان: رابطه نفوذ و انتخابات در چیست؟ 


عداوت شیطان آشکار و ابدی است

 یکی از اصولی که در قرآن به آن اشاره می‌شود عداوت شیطان با انسان است و از آن به عبارت «عدو مبین» یاد می‌کند. یعنی عداوت شیطان با انسان آشکاراست. هر کسی در زندگی فردی و اجتماعی نقطه عطفی دارد. هرگاه انسانی در زندگی خود گمان کند که دیگر شیطان به سراغش نمی‌رود، تصور خام و بی‌اساسی است. مثلاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 22 بهمن 57 ، تصور کند که کار تمام شده و راه شیطان بر ما بسته شده است. این تصور اشتباهی است چرا که اصل قرآنی این است که شیطان عدو مبین شماست و انسان را رها نمی‌کند؛ «فاجتنبوا» و این مخصوص به زمانی دون زمان دیگر نیست. بنابراین انسان در هیچ موقعیتی، از شر شیطان رهایی ندارد.

شیطان وصفی همیشه در کمین انسان است

شیطان بر دو گونه است، شیطان اسمی و شیطان وصفی. شیطان اسمی فقط یک عینیت و مصداق دارد و آن همان شیطان در جریان حضرت آدم است که نام دیگرش ابلیس است؛ اما شیطان وصفی لاتعد و لاتحصی است، از این صندلی که من روی آن نشسته‌ام تا درهم و دینار تا زن و بچه و مال و منال و ریاست و رفیق و باند و خیلی چیزهای دیگر می‌تواند شیطان وصفی باشد. قرآن می‌فرماید: «الم اعهد الیکم» بنی‌آدم من با شما معاهده نداشتم که شیطان عدو مبین شماست؟ کلمه شیطان در اینجا اشاره به ابلیس تنها نیست، اشاره به آن شیطانی که با آدم سر و کار داشت و نیز مدیریت خدا را زیر سوال برد نیست. وقتی خدا می‌گوید مگر من با شما عهد نبستم که از شیطان فاصله بگیرید ولی چطور حالا تسلیم او شدید؟ هر نوع شیطان اسمی و وصفی عداوت مبین با انسان دارد. در جنگ پیروز شدیم و مدعی می‌شویم دیگر شیطان کاری با ما ندارد، نه این تازه ابتدای راه است. 


کسی به جنگ رو در روی با بهشتی‌ها نیامد، برای از بین بردن آنها نفوذ کردند

من به صورت کلی به انتخابات اشاره می‌کنم نه آنچه در این سو و آن سو و جناح ها از آن صحبت می‌کنند. انتخابات تجلی اراده است و شور و شعف دارد. من با اراده خود می‌خواهم بر حاکمیت تاثیر بگذارم تا آن حاکمیت عامل به اراده من باشد. می‌روم در بین این عناصر و نامزدها می‌گردم و زیباتر و بهتر و یا به تعبیر قانون اصلح را انتخاب می‌کنم. در همین امر زیبای انتخابات، ممکن است علیه خودمان رفتار کنیم. دشمن یعنی همان شیطان که گفتیم عدو مبین است ما را رها نمی‌کند و بنا را می‌گذارد بر اینکه آن چیزی که مردم می‌خواهند از همان راه وارد شوم و به تعبیری نفوذ کنم. بیشتر نیروهای از بین‌رفته ما از این راه نفوذ از بین رفتند. هفتاد و دو تن‌ها و بهشتی‌ها و دیگران را ببینید که با نفوذ از بین رفتند. کسی نیامد به جنگ رو در روی با بهشتی‌ها و باهنرها، نه، اورکتی پوشیدند، محاسنی گذاشتند، انگشتر عقیق یمانی به انگشت انداختند و شاید حتی زودتر از رجایی‌ها به نماز ایستادند حتی بعضی از این نفوذی‌ها حدود دو سال در اقلیت فدایی خلق یعنی از آن تندروها در زندان کمیته ضد خرابکاری زمان شاه، نماز صبح خواندند تا عالم زندانی را گول بزند و در او نفوذ کند. این نفوذ تاریخ و پیشینه‌ای دارد و آن پیشینه این است که خدا می‌فرماید شیطان عدو مبین انسان است. انتخابات هم یک جریان و حرکت مورد علاقه مردم است پس اهل نفوذ می‌توانند اینجا جنس‌شان را آب کنند و چهره بپوشانند.


هر راهی را که رفتند، شکست خوردند‌؛  فعلاً به سراغ رهبری آمده‌اند

منظورم به دولت خاصی نیست و حرفم یک حرف عمومی است. اهل نفوذ اصرار دارند در همه جای حساس کشور نفوذ کنند؛ در وزارتخانه‌ها باشد یا اداره کل، در وزیر باشد یا مسئول دیگر. مقننه هم همین طور. اینان به فکر افتادند که رهبری را عوض کنند. لفظ صریح شیاطین وصفی درباره اینها صدق می‌کند که می‌گویند باید رهبری را عوض کنیم تا بتوانیم اهدافمان را در انقلاب پیاده کنیم. شکست‌خورده در همه راه‌ها حالا سراغ رهبری آمده‌اند. می‌گویند دولت‌ها، مجلس‌ها کاره‌ای نیستند، همان طور که این نهادها دست ما آمد و کاری از پیش نبردیم، پس تنها راه این است که باید رهبری را عوض کنیم. اگر تریبون‌تان را به کوچه و بازار ببرید می‌بینید که مردم خوب می‌فهمند و می‌گویند اینها این بار بنا دارند که رهبر را عوض کنند. در این انتخاب چنین نقشه‌ای دارند. این مردم فهیم، نه مقالات ملاصدرایی را خوانده‌اند و نه شاگرد علامه طباطبایی هستند، مردم خودشان همه چیز را خوب می‌فهمند و تحلیل می‌کنند. مردم فهمیدند که اینها این بار این گونه می‌خواهند نفوذ کنند. رهبری که با تشکیل جلسه فلان اتحادیه که تغییر نمی‌کند، اینها باید در انتخابات خبرگان دخالت کنند. گاهی شما در یک جنگ قرار دارید و دشمن روبروی شما ایستاده و حق از باطل تمییز داده می‌شود اما نه، این بار با همین قانون و مقررات و در همین راستا قرار است به صورت خاموش جنگ را شروع کنند و نفوذ ‌کنند و از روی صندلی خبرگان بلند می‌شوند و دست بلند می‌کنند و یکی از نفوذی‌ها می‌گوید به تصویب رسید. فردی را عزل یا فرد و یا شورای خیالی را جایگزین می‌کنند. اگر چنین نتیجه‌ای گرفتند یعنی کار نفوذ را به درستی انجام داده‌اند. 

می‌خواهند با نفوذ در مردم، خبرگان را به سمت دلخواه خود هدایت کنند

در این سال‌ها مجلس خبرگان از آرامش و متانت بهره مند بوده و از دسته‌بندی‌ها فاصله داشته است. اما این بار تصمیم‌شان بر این است که خبرگان را به صورت کامل به دست بگیرند تا اهداف شوم و پلیدشان را در مورد رهبری نظام و... پیاده کنند. اینجاست که باید جلوی این نفوذها را گرفت والبته مردم فهیم و بصیر ما نخواهند گذاشت که آنها به مقاصد خود برسند. ابزار این نفوذ، صرفاً خبرگان است. نمی‌خواهند کودتا کنند بلکه می‌خواهند از خبره‌ای استفاده کنند و با نفوذ در او و مردم، خبرگان را به سمت دلخواه خود هدایت کنند لذا برای این انتخابات نقشه‌ها چیده اند.


نفوذی‌ها می‌خواهند آب رفته از جوی را وسط راه به نفع خودشان مصادره کنند

چند ماه قبل عده‌ای روستایی خوش‌طینت آمدند از طارم و گفتند به ما گفته‌اند به شخصی به نام ... رای بدهید. برای من سوال شد که این شخص کیست؟ رفتم قم و آنچه می‌خواستم، به دست آوردم و فهمیدم. البته اول برای استان قزوین مطرح شده بود اما در نهایت به استان دیگر منتقل شد. اگر شما بخواهید در تحلیل‌های مجله‌تان موفقیتی داشته باشید، لیست مجلس و خبرگان اینها را مقایسه و بررسی کنید تا به کشف و استنتاج برسید و متوجه شوید اینها که هستند. اینها دنبال این بودند که حتماً لیست تهران را به دست بگیرند، شانزده نفر در تهران اگر در اقلیت هم باشند، کوه را آب می‌کنند و اکثریت را پایمال می‌کنند. نمایندگان مجلس را نیز در تهران مشخص کردند. هدف‌شان در مجموع این بود که خبرگان عوض شود تا به مقصود برسند و آب از جوی رفته را به جوی برگردانند. البته آنهایی که این حرکت را کردند بعضاً تفاوت‌هایی بین‌شان است. از اینها عده‌ای هستند که با شعار برگرداندن آب به جوی، خودشان مترصد هستند که آب رفته از جوی را وسط راه به نفع خودشان مصادره کنند و خودشان را به صدر کار برسانند. یعنی حتی در شعار منحط خود، علیه خودشان نیز توطئه می‌کنند.


این پیرمردها توانستند دست این نفوذی‌ها را رو کنند

مرحوم آیت‌الله ‌العظمی بروجردی فوت کرد. ملایی در یکی از روستاها بود. مردم پیشش آمدند و گفتند خب مرجع تقلید کیست؟ ملا دستی به این ریشش کشید و جواب داد و گفت: «عده‌ای در قم هستند، بنده هم اینجا در خدمتم.» اینها جوانند و می‌خواهند با احساسات مردم بازی کنند. برنامه نفوذی‌ها این است. شمای جوان و انقلابی دلتان برای انقلاب و نظام بسوزد. از بستگان و خانواده و قوم و خویش گرفته تا همسایه و همکار را روشن کنید و نگذارید اینها تأثیر کنند ولو اینکه شعارشان این باشد که از آرمان امام (قدس سره) دور شده‌ایم. نباید بی‌تفاوت از کنار این جملات و رفتار رد شویم. همه باید در یک راستا حرکت کنیم. البته هیمنه این نفوذی‌ها را شورای محترم نگهبانی تکانی داد و این پیرمردها توانستند دست اینها را رو کنند و من نمی‌خواهم بگویم با چه شیوه‌ای اما توانستند دست اینها را بخوانند.


 شورای نگهبان یکی از راه‌های مبارزه با عدو مبین است

من حدود چهل سال است که با بعضی از این فقهای محترم شورای نگهبان آشنایی کامل دارم. هرگز اجازه نداده‌اند تجمل و اشرافی‌گری به سراغشان برود. مثلاً در محله‌های قدیمی قم در محله باغ پنبه زندگی می‌کنند و با کمال ساده‌زیستی و به دور از تجملات می‌گذرانند. قطعاً این گونه عناصر به احدی باج نخواهند داد. و می‌توانند با کمال شجاعت درمقابل توطئه‌ها مقاومت کنند و دفاع از نظام و رهبری داشته باشند، که چنین هم کردند. 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی