هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

با هفته نامه قزوین فردا هر هفته به میان شما خواهیم آمد و سعی خواهیم کرد در عرصه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ و بینش مردم خوب استان قزوین از هر کوششی دریغ نورزیم.
از کلیه کسانی که این هفته نامه به دست آنها می رسد یا در فضای مجازی محتوای آن را می بینند، همین طور اهالی رسانه از جریانهای مختلف سیاسی و فرهنگی دعوت می کنیم پس از مطالعه مطالب، به نقد و بررسی این هفته نامه بپردازند و به ما در ادامه راه یاری رسانند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

گزارش کار: گاز رسانی به روستاها

جمعه, ۲۵ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ

با پیگیری‌های حجت‌الاسلام حسینی؛


گاز به روستاهای قزوین می‌رسد



 سفر اخیر حجت‌الاسلام حسینی به منطقه الموت شرقی برای سرکشی به برخی از روستاهای حوزه انتخاباتی خود، بهانه‌ای شد تا برخی از اقدامات این نماینده تلاشگر استان در منطقه الموت بزرگ را برای تنویر افکار عمومی منتشر کنیم.

همانگونه که می‌دانید، بسیاری از مردم مناطق الموت بزرگ (شامل الموت شرقی و الموت غربی) و طارم سفلی (که در محدوده استحفاظی قزوین قرار دارد) از نعمت گاز طبیعی محروم هستند. هر چند در دولت‌های گذشته تلاش‌هایی برای گازرسانی به این مناطق انجام شده است، اما حقیقت امر این است که هنوز روستاهای بسیاری با استفاده از منابع سوختی دیگری مانند نفت سفید و گازوئیل، زمستان سرد خود را می‌گذرانند. همین امر سبب شد تا حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی که در شعارهای انتخاباتی خود توجه به رفاه مستضعفین و محرومیت‌زدایی از سطح استان را مورد تأکید و توجه قرار داده بود گازرسانی به این مناطق را در اولویت برنامه‌های خود بگنجاند. بر همین اساس نامه‌نگاری‌های خود با مسئولان وزارت نفت (متولی اصلی گازرسانی به مناطق مختلف کشور) را آغاز کرد و هر جا که احساس کرد پاسخی دریافت نمی‌کند، با دادن تذکر در صحن علنی مجلس،‌ خواسته برحق مردم را به گوش مسئولان امر رساند. بی‌انصافی است که اگر بگوییم مسئولان حجت‌الاسلام حسینی را در این امر خطیر همراهی نکرده‌اند و همانگونه که در تصاویر پیوست مشاهده می‌کنید، وزارت نفت به درخواست نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک پاسخ داده و اقداماتی را که در این خصوص انجام داده‌اند، تشریح کرده‌اند.



در واقع، با توجه به نامه‌های موجود و براساس پیگیری‌های متعدد حجت‌الاسلام حسینی، عملیات گازرسانی به این روستاها آغاز شد: رجایی‌دشت، حسن‌آباد، محمودآباد، صفرین، وشته، سیمیاردشت، ازگنین سفلی، ازگنین علیا، شهرستان بالا، شهرستان پایین، دورچاگ، یوج، سنبل‌آباد، شترک، چوبینک، کوشکدر و حسین‌آباد بندوزیار، بادمجین، گرکین، معلم کلایه، رازمیان، کوگیر سفلی، کوگیر علیا، زرین‌خانی، گورخانه، آلتین‌کش، هندی زمین، قیطول، قره‌چم، نمکین، کشکور، نهران، کیخنان، ونگین، چشمه غلامعلی، سلطان‌آباد، گونج، میانج، محمدآباد و ... در مناطق الموت غربی، الموت شرقی و طارم سفلی و همچنین روستاهای ابراهیم‌آباد و کهوانک در شهرستان آبیک.

بدین ترتیب با تکمیل و اتمام عملیات اجرایی خط انتقال گاز الموت (که در مراحل پایانی خود قرار دارد) مردم این مناطق، به آرزوی دیرینه خود دست خواهند یافت.

برای نشان دادن بزرگی این اقدام نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک می‌توان به آمار ارائه‌شده توسط وزارت نفت بسنده کرد؛ بر اساس این گزارش، با اتمام عملیات گازرسانی در منطقه الموت شرقی که شامل 26 روستا و صرف هزینه‌ای بالغ بر 143 هزار و 816 میلیون ریال خواهد بود، 2 هزار و 915 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

همچنین طبق نامه ارسالی از وزارت نفت به دفتر حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، با اتمام عملیات گازرسانی در شهرستان آبیک که شامل 2 روستا و صرف هزینه‌ای بالغ بر 10 هزار و 115 میلیون ریال خواهد بود، 195 خانوار روستایی این شهرستان هم به گاز طبیعی دسترسی خواهند داشت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی