هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

با هفته نامه قزوین فردا هر هفته به میان شما خواهیم آمد و سعی خواهیم کرد در عرصه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ و بینش مردم خوب استان قزوین از هر کوششی دریغ نورزیم.
از کلیه کسانی که این هفته نامه به دست آنها می رسد یا در فضای مجازی محتوای آن را می بینند، همین طور اهالی رسانه از جریانهای مختلف سیاسی و فرهنگی دعوت می کنیم پس از مطالعه مطالب، به نقد و بررسی این هفته نامه بپردازند و به ما در ادامه راه یاری رسانند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

قول و شعار نمی‌دهم

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ

گزارش سفر به طارم  با حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی
قول و شعار نمی‌دهم
 اما پیگیر مطالبات مردم هستم

هر کس دوست دارد همراهم بیاید
ساعت هفت صبح روز دوشنبه 19 بهمن بود که حسینیه شالی میزبان همراهان حجت‌الاسلام حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک شد. سردار حمزه قربانی، حاج‌علی، حاج احمد حیدری، آقای کاظمی، علی صادقی نیارکی از معتمدین منطقه طارم به همراه گروه رسانه‌ای نشریه قزوین فردا، حجت‌الاسلام خلج، علی کریمی و سیدابراهیم حسینی عده‌ای دیگر از علاقمندان و همراهان سید انقلابی در این سفر یک روزه بودند. 


همان ابتدا فهمیدیم که مسیر قزوین به رشت برف و کولاک شدیدی است، هواشناسی و پلیس راه گفتند که راه اگرچه باز است اما تردد ماشین به سختی و کندی صورت می‌گیرد. همگی متفق‌القول تصمیم گرفتند که سفر را به روز دیگری موکول کنند اما حجت‌الاسلام حسینی خود را مقید به انجام این سفر می‌دانست. ساعت هفت و نیم صبح برای آخرین بار به ایشان گفتند که سفر در این شرایط آب و هوایی بسیار خطرناک است، در حالی که حاج‌آقا از حسینیه خارج می‌شد و به سمت ماشین می‌رفت، گفت: «مردم منتظرم هستند، قول داده‌ایم. هر کس دوست دارد همراهم بیاید.» گروه همراه بی‌آنکه در برابر حرف نماینده خود چیزی بگویند سوار ماشین شدند و به سمت طارم راه افتادند. 


اوران کرد؛ مشکلات را با جدیّتی بیشتر از گذشته حل خواهم کرد
جاده یخ‌زده، کولاک شدید و بوران باعث نشد در بازدید حجت‌الاسلام حسینی خللی ایجاد شود. اولین نقطه‌ توقف، روستای اوران کرد بود. گروه به علت مشکلات جوّی و راه حدود ساعت ده صبح به این منطقه رسید. مردم روستا در محوطه مسجد، منتظر بودند. با ورود حجت‌الاسلام حسینی به مسجد، صدای سلام و صلوات بلند شد. چاوشی، دهیار روستای اوران کرد ضمن خیرمقدم و تشکر بابت همه فعالیت‌هایی که برای مردم روستا انجام شده، مشکلات مردم روستا را برای نماینده‌شان تشریح کرد. چاوشی در صحبت‌‌هایش گفت: «آب کشاورزی مردم اگر تأمین شود، روغن‌کشی بیشتری از زیتون خواهیم داشت و وضع اقتصاد روستا بهتر خواهد شد.»
 او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «بیشترین آمار دانش‌آموزی نسبت به جمعیت در همین روستاست اگر اقتصاد این مردم بهبود یابد، مردم ضعیف روستای اوران کرد، بیشتر در روستا خواهند ماند و اقتصاد بر پایه کشاورزی رونق بیشتری خواهد گرفت.»
پس از صحبت‌های چاوشی، نوبت به صادقی نیارکی از معتمدین منطقه طارم رسید که کمی درباره مردم روستای اوران کرد و علاقه‌شان به حاج‌آقا حسینی صحبت کند و درباره مسأله آب بگوید: «با ساخت و بهره‌برداری از سد بورمانک قسمت عمده‌ای از مشکلات آب منطقه حل خواهد شد اما در سال‌های گذشته به علت تحریم‌ها، عملیات ساخت و بهره برداری از این سد با مشکل مواجه شده بود و حالا پس از رفع تحریم‌ها به نظر این کارها عملیاتی‌تر خواهد شد و به زودی مشکل آب‌رسانی به مردم کشاورز این منطقه نیز برطرف خواهد شد.»
در ادامه حجت‌الاسلام حسینی گفت: «وقتی در ابتدای دوره وارد مجلس شدم، پس از حضور فعال در مجلس، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های اینچنینی عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان شدم و همین مسأله قدرت ما را در رسیدن به اهداف و رفع مشکلات مردم بیشتر کرد.» او که مدام در حین صحبت‌های دیگران قبل از سخنان خود، جوابگوی سئوالات مردم بود، گفت: «منطقه طارم علی‌رغم قابلیت‌هایی که دارد، یکی از محروم‌ترین مناطق ایران است. من در طول چهار سال نمایندگی‌ام بیش از پانزده بار به این منطقه آمده‌ام و مشکلات مردم را از نزدیک دیده‌ام. به نظرم سه مشکل، آسفالت، آب و گاز محور مشکلات مردم منطقه است.» او سپس به صحبت‌های صادقی نیارکی اشاره کرد و گفت که با توجه به رفع تحریم‌ها، مشکلات سد بورمانک نیز حل خواهد شد، در بحث گاز و آسفالت هم گفت: «خدا را شکر که این مشکلات را تا حدود زیادی حل کرده‌ایم و آنچه را هم که مانده در مدت باقیمانده با جدیّت و پافشاری بیشتر از گذشته حل خواهم کرد.» البته وی گفت که مشکلات مالی دولت به حدی زیاد است که ما نمی‌توانیم خارج از توان دولت به آنها فشار بیاوریم اما مساله آب، گاز و راه طارم برای‌شان در اولویت قرار دارد. 


با تمام شدن صحبت‌های حجت‌الاسلام حسینی، گروه سرود لاله‌ها که جمعی از دختران دانش‌آموز روستای اوران کرد بودند، به مناسبت جشن سالگرد پیروزی انقلاب، اجرایی به زبان محلی داشتند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.


سیاه‌پوش؛ دعا کنید برف ببارد
به علت فشردگی برنامه‌ها گروه به سرعت به سمت روستای بعدی حرکت کردند. مقصد بعدی سیاه‌پوش بود. سیاه‌پوش طبیعت بسیار زیبایی دارد، باغ‌های زیتون از دور چنان خودنمایی می‌کرد که بیننده را محو طبیعت خود می‌ساخت. میزبان گردهمایی و دیدار مردم با حاج‌آقا حسینی، اسرافیل کشاورز محمدیان بود که از همه به گرمی استقبال می‌کرد. وقتی هیأت همراه به خانه او رسیدند مردم گوش تا گوش خانه نشسته بودند. با توجه به کمبود وقت، حیدر محمدیان از بزرگان و معتمدین منطقه ضمن عرض خیر مقدم گفت: «دو مشکل عمده در منطقه وجود دارد، مساله اول، مساله بادهای شدید است که باعث شکل‌گیری بیابان می‌شود، البته بنیاد مسکن فعالیت‌هایی انجام داده اما نیاز به پیگیری‌های بیشتر و جدی‌تری داریم. مساله دوم مسأله آب کشاورزی است که عدم توجه به این مساله هم باعث بیابان‌زایی خواهد شد. با توجه به اینکه این منطقه یکی از بهترین زیتون‌های دنیا را پرورش می‌دهد، می‌بینیم که مسئولان در حال بیابان‌زدایی در مناطق کویری هستند اما به مسأله زایش بیابان در این منطقه حاصل‌خیز توجهی ندارند.»
حجت‌الاسلام حسینی نیز گفت: «این پانزدهمین سفرم به طارم و سومین سفرم به سیاه‌پوش است. البته بنیاد مسکن اختلاف شدیدی با سیاه‌پوش داشت که سعی کردیم با انجام مکاتبات این مشکل برطرف شود که شد. در حوزه اقتصادی هم تلاش‌های بسیاری انجام داده‌ایم تا سرمایه‌گذاری روی پروژه شهرک صنعتی سیاه‌پوش تسریع شود تا مشکل تولید فراورده‌های زیتون و بیکاری مردم منطقه حل شود.» 
عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس، ضمن اعلام آمار درباره فعالیت‌هایی که برای آب‌رسانی به منطقه انجام شده، گفت: «همان‌طور که می‌دانید، اگر آب مناسب و کافی به باغات زیتون برسد، به ازای هر صد کیلو زیتون، 25 لیتر روغن زیتون حاصل می‌شود لذا تمرکز ما بر این است که مشکل آب منطقه را به کلی حل کنیم و بر این مسأله پافشاری هم داریم. با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبات و جلسات بسیار داشتیم تا با توجه به اینکه رودخانه‌های طارم در فصل زمستان و بهار بسیار پرآب هستند، سدهای کوچک خاکی احداث شود تا در فصل گرما و کمبود آب به عنوان پشتوانه آب کشاورزان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.» 
سپس وی با ارائه مستنداتی گفت: «نسبت به چهار سال قبل، مشکلات روستا بسیار کاهش پیدا کرده اما این تمام کار نیست، من تا جایی ادامه خواهم داد که مشکلات روستاهای واقع در منطقه به تمامی حل شود، در این صورت می‌توانم با خیال آسوده به مسائل مناطق دیگر بپردازم. برای مشکل آب، ما دو کار انجام داده‌ایم. نخست مصوب کردیم 14 مجتمع آبرسانی در کشور ایجاد شود، از این 14 مجتمع 8 مجتمع در استان قزوین قرار دارد و از این 8 مجتمع استانی، دو مجتمع در منطقه طارم تأسیس شده است و کار آبرسانی را آغاز کرده است. جدای از این، به دولت اجازه دادیم 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت کنند تا مشکلات آب را به طور کلی برطرف کنیم.» وی در پایان از حاضران خواست که برای ادامه بارش باران و برف که نمودهای رحمت الهی هستند دعا کنند: «دعا کنید برف ببارد، چرا که برف ذخیره آب تابستانی منطقه خواهد بود.»
در حالی‌که حاج‌آقا حسینی خانه اسرافیل کشاورز را ترک می‌کرد، مردم همچنان با او صحبت می‌کردند و وی نیز با سعه صدر به حرف‌هایشان گوش می‌داد و پاسخگوی‌ آنها بود. حیدر محمدیان نیز در ادامه مسیر همراه گروه شد و همگی جاده را تا رسیدن به روستای کلّج طی کردند.


کلّج؛ اجرای اقتصاد مقاومتی با نگه داشتن روستاییان در روستا 
مسجد روستای سرسبز کلّج میزبان دانش‌آموزان و اهالی روستا برای جشن سالگرد پیروزی انقلاب بود. مسجد مملو از جمعیت بود و به محض ورود حجت‌الاسلام حسینی و هیأت همراه، دانش‌آموزان در اقدامی هماهنگ، سرود زیبای «ای ایران» را با هم خواندند و سپس نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برای اهالی و دانش‌آموزان از خاطرات دوران انقلاب گفت: « در زمان قبل انقلاب، طلبه‌ای جوان بودم و روزی بر منبر درباره فرعون و ظلمش صحبت کردم. همین صحبت‌هایم باعث شد، ساواک مرا بازداشت کرد و مدت‌ها مورد شکنجه قرار می‌داد که چرا شاه را با فرعون مقایسه کرده‌ای. اگرچه قصدم همین بود اما می‌گفتم قصد مقایسه نداشتم و صرفاً داشتم از فرعونیّت و گمراهی انسان حرف می‌زدم.  دوران طاغوت دوران خفقان و ناامنی بود و حالا آزادی و امنیت ارمغان انقلاب برای ماست و باید قدردانش باشیم.»
وی ضمن تبریک ایام دهه فجر به دانش‌آموزان و مردم انقلابی روستای کلّج گفت که باید راه امام را ادامه دهیم و این ادامه دادن با حضور پررنگ در مراسم مختلف جشن پیروزی انقلاب، انتخابات و رفتار انقلابی ما نمود پیدا خواهد کرد. حجت‌الاسلام حسینی در ادامه صحبت‌ها خطاب به مردم گفت: «اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تقویت و اجرا کنیم، باید روستاییان را در روستا نگه داریم. یعنی باید شرایط کار و فعالیت روستاییان را در حد اعلا برقرار کنیم و این یعنی گامی در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته‌ایم.» 


وی در ادامه صحبت‌ها به فعالیت‌هایی که برای مردم طارم، خصوصاً کلّج انجام داده اشاره کرد و گفت: «این چهارمین سفرم به روستای زیبای کلّج است. من به دفعات در صحن علنی مجلس درباره مسأله آب این منطقه صحبت کرده‌ام و توانستم 400 میلیون از نمایندگان و 400 میلیون از استانداری برای حل مشکل آب منطقه، اعتبار بگیرم تا معضلات منطقه را تا حل مشکل قطعی برطرف کنم. از طرفی هم مصوب کردیم که منطقه کلّج به علت نزدیکی به گیلان از این استان آب دریافت کند.»
پس از تقدیر و تشکر از شاگردان نمونه و برتر مدارس روستا به وسیله حاج‌آقا حسینی، نماز ظهر را گروه همراه و مردم کلّج به امامت نماینده قزوین، البرز و آبیک در مسجد مملو از جمعیت این شهر خواندند و حدود نیم ساعت هم مردم با نماینده‌شان در مجلس حرف زدند.

سپس تصمیم گرفته شد گروه به سمت مقصد بعدی حرکت کند. مقصد بعدی سیردان، مرکز بخش طارم بود. مردم محلی می‌گفتند که با توجه به بدی آب و هوا و در ارتفاع قرار داشتن سیردان، حتماً راه‌های منتهی به این شهر قطع است اما باز هم اصرار حجت‌الاسلام حسینی باعث شد گروه با همه بدی شرایط جوی به راه‌شان ادامه دهند. 


عضو شورای شهر سیردان: آقای حسینی، شما برای ما نماینده دائمی این منطقه در مجلس هستید
مسیر کاملاً سفیدپوش شده بود. دیگر نمی‌شد جاده را از برف تشخیص داد. همه جا تا بی‌نهایت سفید بود. مسیر به علت سختی راه با دو ساعت تأخیر طی شد. سر خوردن ماشین‌ها روی برف و گیر کردن در گل و لای خللی در تصمیم حجت‌الاسلام حسینی برای دیدار با مردم منطقه ایجاد نکرد. سیردان شهر است و مرکز منطقه طارم سفلی و انتظار هیأت همراه این بود که دغدغه‌های مردم در این ایستگاه، دغدغه‌های شهرنشینی باشد. شهری که تا اتوبان قزوین-رشت حدود چهار ساعت در شرایط عادی فاصله داشت. بافت زیبای شهری در کوهستان توجه همه گروه را به خود جلب کرده بود.
 با مستقر شدن در خانه‌ای که میزبان حجت‌الاسلام حسینی بود، سفره درددل مردم نیز باز شد. کاظمی از معتمدین منطقه و عضو هیأت همراه در ابتدا علت تأخیر گروه را توضیح داد و بنا به تأکید حاج‌آقا حسینی، به خاطر این تأخیر، عذرخواهی کرد. وی کمی از مشکلات منطقه گفت و باز هم مساله آب و راه. 
تاریخی، عضو شورای شهر سیردان آغازکننده حرف‌های مردم بود: «ما شما را نماینده دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نمی‌دانیم چراکه با توجه به پیگیری‌ها و توجهات‌تان، شما برای ما نماینده دائمی این منطقه هستید. یکی از مشکلات مردم شهر سیردان، راه سیردان به آلتین کش است. نمی‌دانم چرا مسئولان نمی‌خواهند این راه ساخته شود. در صورت برقراری این راه، مسیر ارتباطی مردم سیردان از طریق آلتین کش به طارم زنجان به راحتی انجام خواهد گرفت.» 
سیدصادق موسوی هم یکی از جوانان خوش‌صحبت سیردانی بود که پس از صحبت‌های نماینده شورای شهر صحبت کرد. 
او این گونه گفت: «به نظرم مشکل اصلی مردم شهر سیردان، مسائل زیربنایی است. راه سیردان به آلتین کش اگر احداث شود، مسائل دیگری به وجود می‌آید که باید پیش از همه به این مسائل پرداخت. یکی از این مسائل زیربنایی، مسأله مدرسه و معلم است. شهر سیردان به عنوان مرکز منطقه طارم، فاقد مدرسه است و همه خانواده‌ها به محض اینکه بچه‌هاشان به سن مدرسه می‌رسند، ناگزیر به ترک شهر می‌شوند و به شهرهای دیگر کوچ می‌کنند. سوال اینجاست که چرا مرکز یک بخش که شهر هم هست نباید مدرسه، معلم، بیمارستان، حتی پزشک یا ادارات دولتی داشته باشد.»

انجام خواسته‌های شما وظیفه من است
حجت‌الاسلام حسینی که با صبر بسیار به درددل‌های مردم این منطقه گوش می‌داد، در نهایت گفت: «از صحبت‌های شما دو بخش بیشتر از همه حائز اهمیت بود. یکی مسأله راه سیردان به آلتین کش است و دیگری مسائل زیربنایی که آقای موسوی اشاره کردند. درباره مسیر حدود 15 کیلومتری ارتباطی بین سیردان و آلتین کش باید بگویم که حدود پنج کیلومتر از این مسیر را قبل از دوره‌ای که من بر سر کار بیایم، انجام داده بودند و بعد از انتخاب شدن من به عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس، سه و نیم کیلومتر به صورت کامل ساخته شد و بقیه مسیر که حدود هفت و نیم کیلومتر است بارها با بودجه‌ای که در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت، زیرسازی شد اما با توجه به کم‌لطفی دستگاه‌های اجرایی و گذشت زمان، حتی زیرسازی مسیر هم خراب شد و هر بار ما مجبور به تکرار کارمان شدیم. حال آنکه ما به وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان از محل بودجه مصوب داده‌ایم اما چرا این راه را به پایان نمی‌برند، جای سوال دارد. به هر حال من تلاش می‌کنم و پیگیر هستم که این مسأله را به سرعت حل کنم.»
وی افزود: «از دیگر اقداماتی که در این شهر انجام داده‌ایم، مسأله بلوار و جدول‌گذاری شهر است که وقتی وارد شهر شدم و اتمام این کار را دیدم، احساس کردم که در این زمینه به موفقیت رسیده‌ام. درباره مسائلی که آقای موسوی اشاره کردند و به حق هم اشاره کردند من یک تقاضای متقابل دارم، شما باید در شهرتان بمانید و مسئولان را مجاب کنید که نیاز به معلم و مدرسه دارید تا آنها این کار را انجام دهند وگرنه وقتی این پیش‌فرض ذهنی در شما وجود دارد که باید به محض شروع مدرسه خانواده‌تان را بردارید و به شهری دیگر بروید این التزام برای مسئولان ایجاد نمی‌شود که در این شهر زیبا و سرسبز مدرسه احداث کنند. به هر حال، با توجه به وضع معیشتی مناسب مردم سیردان و رونق اقتصادی اینجا، من بر خود واجب می‌بینم که پیگیر مطالبات شما باشم چرا که احترام به شما و انجام خواسته‌های شما وظیفه من است.»
پس از این صحبت‌ها احساس رضایت در چهره مردمی که گوش به حرف‌های نماینده خود داشتد، دیده می‌شد. گروه قصد ترک سیردان و حرکت به سمت روستای آلتین کش را داشت که با اصرار بسیار برای نهار در همان منزل ماندند. تا آماده شدن نهار، سرهنگ احمد حیدری از هیأت همراه برای حاضرین خاطراتی از جبهه و جنگ و پایداری تعریف کرد. پس از صرف نهار یکی از مردم بار دیگر سراغ حجت‌الاسلام حسینی آمد و خواهش کرد که مسیر هفت و نیم کیلومتری باقیمانده از جاده سیردان به آلتین کش را تکمیل کنند. اصرار مردم برای تکمیل تنها هفت و نیم کیلومتر کمی برای هیأت همراه غیرقابل توجیه بود اما هنگامی که پا در مسیر روستای آلتین کش گذاشتند، اصرار و خواهش مردم جلوه یافت.


آلتین کش؛ از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با فساد مبارزه کرده‌ام
مسیر کوتاه بین سیردان و آلتین کش را با جاده‌ای آسفالت می‌توان در کمتر از ده دقیقه طی کرد اما راه بیشتر از آنکه گل باشد به باتلاق شبیه بود. ماشین‌ها مدام روی گل‌ سر می‌خوردند و به سمت درّه هدایت می‌شدند. گاهی هم که ماشین‌ها سر نمی‌خوردند، لاستیک‌ها آنقدر در گل فرو می‌رفتند که امکان حرکت وجود نداشت. ناگزیر همگی پیاده می‌شدند و ماشین را هل می‌دادند و مسیر پانزده کیلومتری بیش از یک ساعت به طول انجامید.  وقتی هم از بالای کو‌ها کم‌کم به دامنه و کوهپایه رسیدند، مردمی مهربان و نجیب را در ورودی  روستا دیدند که آماده میزبانی از نماینده خود بودند. 
حدود ساعت چهار عصر بود که گروه وارد روستا شد. میزبانی مراسم در منزل یکی از اهالی روستا انجام شد. در اینجا صادقی نیارکی ضمن تشکر از حجت‌الاسلام حسینی و هیأت همراه برای حضور در روستای آلتین کش گزارشی از وضع معیشت و اقتصاد روستا به نماینده مردم ارائه داد و در ادامه قسمتی از فعالیت‌های حاج‌آقا حسینی برای مردم منطقه و آلتین کش را برای جمعیت حاضر تشریح کرد. سپس حجت‌الاسلام حسینی صحبت‌هایش برای مردم را این گونه آغاز کرد: «از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با فساد مبارزه کرده‌ام و اجازه نداده‌ام این اتفاق شوم در زندگی و کارم رخنه کند. این را می‌توانید از زندگی خود و اطرافیانم ببینید. افرادی که مدام مرا در مسائل سیاسی محکوم می‌کنند به همین علت است که من وارد بازی سیاسی و فساد آنها نمی‌شوم. یکی از مسائلی که در مسیر مبارزه با فساد به دنبال آن بودم، رفع محرومیت از مناطقی بود که امکانات و قابلیت‌های فراوان دارد اما عرصه چپاول دیگران شده است.»
وی در ادامه تصریح کرد: «مردم طارم به رغم ثروت‌های طبیعی و خدادادی خود همیشه از محروم‌ترین مردم کشور بودند و این مسأله‌ای است که باید به آن توجه شود و من نیز در چهار سال گذشته به شدت بر این مسأله متمرکز بودم. طارم 78 روستا دارد و من حدود 15 بار در این مدت به این روستاها سرکشی کرده‌ام چراکه اعتقاد دارم که در ارتباط مستقیم با مردم، می‌توانم مشکلات را ببینم و موانع را رفع کنم. درباره مسأله آب که دغدغه اصلی شماست، با پیگیری‌های بسیار مصوب کردیم که دولت 14 میلیارد دلار از صندوق ذخیره اصلی برای آب‌رسانی به منطقه برداشت کند و اگر این اتفاق تاکنون نیفتاده به علت اختلاف بین دولت با مدیر صندوق ذخیره است وگرنه کارهایی که من باید انجام می‌دادم انجام شده اما باز هم می‌گویم خود را موظف و مکلّف به پیگیری می‌دانم.»
پس از جلسه، حجت‌الاسلام حسینی و هیات همراه با حضور بر گلزار شهدای روستای آلتین کش با اهداف عظیم شهدا تجدید پیمان کردند. هوا دیگر تاریک شده بود که گروه به سمت روستای قره چم به راه افتادند.

قره چم؛ مساله آب دغدغه اصلی من است
روستای قره چم فاصله اندکی با روستای آلتین کش داشت و جاده نیز پس از طی زمانی کوتاه، آسفالته بود. با رسیدن به مسیر آسفالت، گروه بیش از پیش، اصرارها و خواهش‌های مردم شهر سیردان را درک کردند. با ورود گروه به روستای قره چم، اذان مغرب در فضای دلنشین روستا پیچید. نماز مغرب نیز به امامت حاج‌آقا حسینی اقامه شد. سپس مردم روستا که تا دیرهنگام منتظر ورود نماینده‌شان بودند از اینکه در این شرایط آب و هوایی، حجت‌الاسلام حسینی  و هیات همراه رنج سفر را تحمل کردند و بین مردم آمدند، تشکر کردند و یکی از افراد حاضر گفت: «انصافاً با این شرایط آب و هوایی انتظار آمدن شما را نداشتیم و وقتی شما را در بین خودمان می‌بینیم باید اعتراف کنیم که این حرکت برای ما یعنی شما همراه ما هستید و این را هم ما به شما بگوییم که ما نیز همراه شما هستیم. اما اگر بخواهم از مشکلات روستا بگویم این است که بزرگترین مشکل روستا این است که در حد فاصل استان قزوین و گیلان قرار دارد و به همین سبب بسیاری از امکانات اولیه روستا محل مناقشه بین مسئولان دو استان است. مثلاً حالا که سی و هفت سال از پیروزی انقلاب گذشته، این روستا هنوز از تلفن ثابت برخوردار نیست. یا مسأله تأمین آب که نیاز اولیه اقتصاد کشاورزی روستاست.»
 حجت‌الاسلام حسینی به حاضرین گفت: «مساله آب با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در سفر تاریخی‌شان به استان، دغدغه اصلی من در این سال‌ها بوده است. قبلاً ما اجازه داشتیم از ‌آب‌های تا ارتفاع 100 متر برداشت کنیم در حالی که این اجازه برای استان گیلان 270 متر بود. با پیگیری بسیار موفق شدیم این مجوز را برای استان قزوین نیز بگیریم و همین مسأله می‌تواند قسمت اعظم مشکل کشاورزی روستای شما را حل کند. درباره مسائل اولیه همچون تلفن نیز  باید بگویم که من به شما قولی نمی‌دهم اما پیگیر هستم. اساساً از قول و شعار خوشم نمی‌آید بلکه خود را ملزم به پیگیری مطالبات مردم می‌دانم.»
با تمام شدن این دیدار، گروه به سمت قزوین حرکت کرد، سیاهی شب بر همه جا گسترده شده بود حال آنکه نور امید را می‌شد در چشم‌ها و چهره‌های مردم و همراهان حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی به وضوح دید. ساعت حدود یازده شب بود که همگی بعد از این سفر فشرده یک روزه در میان برف و کولاک و مه، به قزوین بازگشتند و در حسینیه آیت‌الله شالی دور هم جمع شدند، بی آنکه احساس خستگی و ملال کنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی