هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

با هفته نامه قزوین فردا هر هفته به میان شما خواهیم آمد و سعی خواهیم کرد در عرصه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ و بینش مردم خوب استان قزوین از هر کوششی دریغ نورزیم.
از کلیه کسانی که این هفته نامه به دست آنها می رسد یا در فضای مجازی محتوای آن را می بینند، همین طور اهالی رسانه از جریانهای مختلف سیاسی و فرهنگی دعوت می کنیم پس از مطالعه مطالب، به نقد و بررسی این هفته نامه بپردازند و به ما در ادامه راه یاری رسانند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

رأی دوباره به انقلاب اسلامی

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ب.ظ

رأی دوباره به
 انقلاب اسلامی

 برگ اول| حسن حمزه زاده| سالگرد سی و هشتم برپایی انقلاب اسلامی ایران از آن جهت از سال‌های گذشته مهم‌تر و حساس‌تر است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و مسائل پیرامون آن، بار دیگر به محکی جدی برای رفتار مردم و مسئولان در برابر مسیری که امام راحل ترسیم کردند، تبدیل شده است. بی‌شک یکی از اهدافی که سبب شد در طول سال‌های مبارزه علیه رژیم استبدادی شاه راه امام و ملت را به کلی از راه نظام سلطه جدا کند، اهمیت به مردم و نظر ایشان بود. آنچه دیگران و کشورهای غربی را به ایرانی با نظام جمهوری اسلامی حساس کرد، برپایی یک نظام بر پایه دو اصل دموکراسی و دین بود؛ پایه‌هایی که توامان دست کشورهای منفعت طلب را از دامان ایران دور می‌کرد. انقلاب امام و ملت، به حق، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان شرق و غرب بود و تداوم این راه یعنی حفظ استقلال و ارزش‌هایی که نظام بر پایه آن بنا نهاده شده است.

اینک با گذشت سی و هشت سال از آن روزهای تاریخی، عده‌ای با خوانش شیطنت‌آمیز غربی از حاکمیت نظام یا بی‌بصیرتی سعی می‌کنند در مقطع حساس دو انتخابات پیش رو، فضا را از آن حرکت انقلابی دور کنند. بی‌شک آنچه می‌تواند جشن سالگرد انقلاب اسلامی ایران را بیش از همه سال‌ها شیرین و دلچسب کند، توجه و استعانت به همان اصولی است که معمار انقلاب، پایه‌ریزی کرده و توسط توجهات و بیانات داهیانه مقام معظم رهبری هر بار بیش از پیش تثبیت می‌شود.  اما گاهی بی‌بصیرتی‌ها و خوانش‌های غلط چنان ظریف بیان می‌شوند که برخی ساده دلان را فریب می دهند. به عنوان نمونه، اینکه بخواهیم نظام انقلابی ایران را به حد یک نظام اعتدالی تقلیل دهیم از یک حرکت انقلابی دور است. رئیس‌جمهور ایران در گفته‌هایش در مرقد امام خمینی(ره) به مناسبت تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل می‌گوید: «منظور از استقلال نیز نه به معنای انزوا بلکه به معنای نفی استیلای دیگران که ما نه بیگانه‌پرستیم و نه بیگانه‌ستیزیم است. ما نه انزوا می‌پذیریم و نه هضم در جامعه غرب را قبول می‌کنیم.» تلقی حسن روحانی از استقلال شاید به منطق کلامی بسیار صحیح باشد اما آنچه او در منطق خود لحاظ نکرده، چارچوب حاکم بر ادبیات سیاسی ایران است که  بر مبنای یک تفکر ضدامپریالیستی شکل گرفته است. نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه عدم تعامل با زورگویان و در مقابل، تعامل با مظلومان جهان شکل گرفته و اینکه بخواهیم منافع ملی را از راه خروج از این اصل و مدارا با دشمن هر چند به نفع خود استوار سازیم، دور از  رویه نظام است. 

جدای از اینکه مسئولان نظام باید در ادبیات و رفتار خود، بنیان شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران را لحاظ کنند، مساله دیگری نیز مطرح است که دور شدن از آن، حلاوت این سالگرد مبارک را تلخ خواهد کرد. دشمن همیشه در کمین است تا با ایجاد دلسردی از طریق تبلیغات منفی و نفوذ در دل ملت با استفاده از نیروهای به ظاهر خودی، ایران انقلابی را که اینک منبع و ماوای آزادی‌خواهان جهان است، ضعیف کند. لذا حضور در دو انتخابات پیش رو به معنی رأی دوباره به نظام است. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «همه در انتخابات شرکت کنند؛ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور بیایند.» مخاطب را به یاد انتخابات دوازده فروردین 58 می‌اندازد که ملت با هر گرایش و اندیشه‌ای آمدند و با رأی قاطع، نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان نظام حاکم انتخاب کردند. اینک نیز، در پس فتنه‌ها و نفوذها شرکت در این انتخابات به معنی تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مردم با شرکت در این انتخابات در حقیقت راه فتنه و نفوذ را خواهند بست و بار دیگر مهر تأئیدی بر نظام انقلاب اسلامی ایران خواهند زد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی