هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

هفته نامه قزوین فردا

سایت رسمی هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قزوین فردا

با هفته نامه قزوین فردا هر هفته به میان شما خواهیم آمد و سعی خواهیم کرد در عرصه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ و بینش مردم خوب استان قزوین از هر کوششی دریغ نورزیم.
از کلیه کسانی که این هفته نامه به دست آنها می رسد یا در فضای مجازی محتوای آن را می بینند، همین طور اهالی رسانه از جریانهای مختلف سیاسی و فرهنگی دعوت می کنیم پس از مطالعه مطالب، به نقد و بررسی این هفته نامه بپردازند و به ما در ادامه راه یاری رسانند.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست

جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ب.ظ

دکتر غلامعلی حداد عادل در مسجد امام خمینی(ره) قزوین:
 قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست
 این ما هستیم که به قانون بدهکاریم


قزوین شهر جهاد و اجتهاد

عصر سه شنبه 13بهمن94 به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسمی با حضور مردم و مسئولان استان در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد. 

در ابتدای مراسم، حجت‏الاسلام علی قابل، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، به بیان ویژگی‏های منحصربه‌فرد دکتر حداد عادل  پرداخت و گفت که ایشان از دانشمندان و سیاستمداران زبده نظام است. حداد عادل پس از حضور در جایگاه، سخنان حجت‏الاسلام قابل را با مطایبه پاسخ داد: «آقای قابل بنده را قابل دانستند و این حرفها را زدند.»

وی در  ابتدا ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از حضور پرشور مردم در این مراسم سپاسگزاری کرد و سپس درباره شهر قزوین و اهمیت آن گفت: «شهر شما یک شهر تاریخی و باسابقه در تمدن اسلامی و نیز مهد انسان‌های بزرگی چون آیت‌الله شالی، شهید رجایی، شهید بابابی، مرحوم ابوترابی و بسیاری بزرگان و شهدای دیگر است. همین افراد نشان‌دهنده این هستند که شهر قزوین شهر جهاد و اجتهاد است. بنده فکر می‌کنم اگر هر شب، چنین مراسمی برای بزرگان شهر قزوین برگزار شود، بعد یک سال باز هم بزرگانی هستند که شایسته تکریم باشند.»

وی افزود:  «900 سال قبل در شهر ری، نویسنده‌ای کتابی درباره شیعه نوشت و مسائلی را به شیعه نسبت داد که باعث نگرانی بزرگان و علمای دین شد؛ از همین صحبت‌ها که حالا تکفیری‌ها درباره شیعه می‌گویند. علمای اسلام گفتند باید بهترین فرد را انتخاب کنیم تا جواب این شبهات را بدهد. تحقیق و بررسی کردند و سرانجام رسیدند به نام شیخ عبدالجلیل قزوینی. کتابی که در توهین به شیعه توسط آن نویسنده اهل ری نوشته شده بود، بعض فضائح الروافض نام داشت که شیخ عبدالجلیل کتاب بعض مثالب النواصب فی نقض بعض فضائح الروافض را در پاسخ به آن کتاب نوشت. این اثر شیخ عبدالجلیل به کتاب النقض مشهور است. پیش از انقلاب تصحیح و چاپ شد و پس از انقلاب هم همین‌طور و مراسم و همایشی هم درباره این اثر در قم برگزار گردید. پیشنهاد می‌کنم این کتاب را مطالعه کنید تا هم با منطق مودبانه، عقلی و محکم این عالم بزرگوار آشنا شوید و هم بزرگی و فضیلت این عالم شهرتان را به خوبی دریابید.»


استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ستون انقلاب است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی صحبت‌هایش درباره انقلاب را این گونه آغاز کرد: «فاما بنعمت ربک فحدث، یعنی نعمت‌هایی را که خدا به ما داده، یاد کنید. یکی از این نعمت‌ها انقلاب اسلامی است. چه بسیار مردان و زنان مومنی که در گذشته زندگی می‌کردند و آرزوی یک لحظه زیستن در حکومت اسلامی را داشتند، حال خدا این نعمت را نصیب ما کرده است. شکر این نعمت مراتبی دارد. همین حضور شما در این مسجد، شکر این نعمت است. انقلاب اسلامی ما سه شعار کلیدی دارد که از ابتدای انقلاب تا کنون تکرار شده است: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.» 

دکتر حداد عادل سپس به بررسی این سه شعار که به تعبیر وی ستون انقلاب است، پرداخت و گفت: «ما قبل  از انقلاب استقلال نداشتیم. حکومت داشتیم، مجلس و نخست وزیر داشتیم اما استقلال در تصمیم‌گیری نداشتیم یعنی برای ایران در تهران تصمیم‌گیری نمی‌شد. دکتر قاسم غنی، سفیر ایران در مصر، پیش از انقلاب در خاطراتش می‌نویسد، مدتی بود که فردی به عنوان سفیر مصر در ایران انتخاب و به تهران معرفی شده بود اما مدتی طولانی می‌گذرد و جوابی از تهران دریافت نمی‌شود. خود سفیر انتخاب‎شده می‌گوید علت این تاخیر این است که انگلستان با سفارت من در ایران موافق نیست. فکرش را بکنید که کشور بزرگ مصر که هم‌اینک مانند آن‌سال‌های قبل از  انقلاب ما دوباره در زنجیر استعمار و استثمار پا بسته شده، می‌خواهد سفیری به ایران بفرستد اما انگلیس باید به ما اجازه می‌داد که او را بپذیریم یا نه.»

وی در همین باره افزود: «مثلاً دیشب در تلویزیون می‌دیدم که صحبت‌های سرلشکر آذربرزین معاون نیروی هوایی شاه در حال پخش بود. می‌گفت، آمریکایی‌ها همه مکالمات و تصمیمات دربار را شنود می‌کردند. روزی از روزها شاه تصمیم می‌گیرد که کسی را فرمانده ارتش کند. سرلشکر می‌گفت، مرسوم بود که سفیر آمریکا در ایران ساعت10 صبح به حضور شاه می‌آمد اما فردای روزی که شاه تصمیم می‌گیرد چنین کاری را انجام دهد، ساعت هفت صبح، سفیر آمریکا به دربار می‌آید و مخالفت خود با این انتصاب را اعلام می‌کند. هنوز کسی از تصمیم خبر نداشته، آن وقت سفیر آمریکا می‌آید و ابراز مخالفت می‌کند.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «مثال دیگر، شخصی به نام ثابتی از عوامل ساواک است. او از آن دست افراد سفاک، بی‌رحم و جلاد ساواک بود و البته هر بار که ساواک کاری می‌کرد و دربار می‌خواست خرابکاری‌های ساواک را توجیه کند، او را وارد می‌کرد. ثابتی در کتاب خاطراتش این گونه می‌نویسدکه فلان کس قرار بود مسئول بهمان جا شود اما آمریکایی‌ها نگذاشتند. یا مثلاً اگر ایران تصمیم می‌گرفت معدن مس سرچشمه را استخراج کند، آمریکا حساب و کتاب می‌کرد که این کار چه مقدار با منافع اقتصادی‌اش همسو است و اگر می‌دید این کار در جهان باعث ضربه زدن به اقتصاد و جایگاه آمریکاست، اجازه استخراج معدن را هم به ایران نمی‌داد.»

دکتر حداد عادل در ادامه یادآور شد: «اگر بخواهم درباره استقلال نداشتن آن دوران سخن بگویم، باید تمام وقت این سخنرانی را به این موضوع اختصاص بدهم. حالا شما می‌بینید که در کشوری که تا چهل سال قبل سرلشکرش جرأت نمی‌کرد برخلاف  دستور یک گروهبان آمریکایی عمل کند، امروز به به درجه‌ای رسیده که جوان سربازش، آمریکایی‌ها را به محض نقض حریم آبی کشورمان دستگیر می‌کند و تهدید ناو و هواپیمای جنگی آمریکا لحظه‌ای در تصمیم این سرباز سستی ایجاد نمی‌کند. اینکه می‌گویم سرلشکر ایرانی در برابر گروهبان آمریکایی ساکت بود، در خاطرات سرلشکر قره‌باغی گفته شده که اگر گروهبان آمریکایی اجازه نمی‌داد، ما اجازه نداشتیم وسیله‌ای را که برای ارتش از آنها خریده‌بودیم بدون مجوز گروهبان ناظر بر آن تعمیر یا باز کنیم.»


حالا در تهران 

برای ایران تصمیم گرفته می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  از استقلال حال حاضر ایران به عنوان یک نعمت الهی یاد کرد و چنین گفت: «من از شما می‌پرسم، کمی به کشورهای همسایه ایران فکر کنید، ببینید کدام یک از این کشورهای اطرافمان، در حال حاضر خودش برای دولت و مردمش تصمیم می‌گیرد.  تنها کشوری که در منطقه به معنای واقعی دارای استقلال در تصمیم‌گیری برای مردم و سرنوشتش است، ایران است.»

وی افزود: «در دوره هفتم مجلس برای مراسمی به پاکستان دعوت شده بودم. در ضیافت شامی، نمایندگان و مهمانان هر کدام دقایقی حرف می‌زدند. یکی از این مهمانان، خبرنگاری پاکستانی بود که می‌گفت در زمان جنگ خدمت حضرت امام می‌رسد و می‌گوید، این همه سختی و تحریم و خونریزی و مشکلات برای انقلاب، فایده‌ای هم داشت؟ امام لبخندی می‌زنند و می‌گویند، فرزندم، فایده‌اش این  است که حالا در تهران برای ایران تصمیم گرفته می‌شود. توجه کنید که این معنی استقلال است. به کشورهای همسایه نگاه کنید، هرجا بر خلاف میل دولت‌های غربی اتفاقی می‌افتد، دخالت می‌کنند. آمریکا و دیگر کشورها حالا که می‌بینند ما مستقل شده‌ایم و نمی‌توانند در امور کشور ما دخالت کنند، راه نفوذ را در پیش گرفته‌‍اند که ان‌شاءالله با هوشیاری مردم و بصیرت ایشان، این راه را نیز بر آنها می‌بندیم همان گونه که پیش از این بسته‌ایم.»


شخص مقام معظم رهبری

خود مدافع آزادی است 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بررسی شعار استقلال از شعارهای سه‌گانه انقلاب به تحلیل شعار آزادی پرداخت و آزادی حاصل از نظام جمهوری اسلامی را یک آزادی ارزشمند برشمرد و این‏گونه گفت: «هر وقت صحبت از آزادی می‌شود، عده‌ای می‌گویند که آزادی یعنی آزادی فردی و ادعای شما درباره آزادی درست نیست. ما هم معتقدیم که آزادی شامل آزادی فردی  هم می‌شود، اما آزادی‌ای که سبب استقلال فرد شود نه هر آزادی‏ای. مقام معظم رهبری می‌فرمایند:‌ استقلال یعنی آزادی ملت. وقتی یک ملت مستقل می‌شود یعنی به آزادی رسیده است کما اینکه آزادی فرد وقتی انجام می‌پذیرد که فرد مستقل شده باشد. استقلال و آزادی دو روی یک سکه هستند. انقلاب اسلامی هم همزمان به ملت آزادی و استقلال داد.»

دکتر حداد عادل تاکید کرد: «کسی که به خدا ایمان می‌آورد می‌خواهد تابع احکام دین باشد. اینکه انسانی متدین باشد و در عین حال آزادی را بخواهد به طور کامل درست و حق است اما نمی‌شود که هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد و بگوید چون آزادم اینگ ونه رفتار می‌کنم. چنین آزادی بی‌حدی را نه دین قبول می‌کند و نه عقل. در زمان انقلاب هم وقتی مردم فریاد استقلال و آزادی سر دادند به این معنی نبود که دنبال آزادی جنسی و پوششی و به عبارت کلی آزادی غربی باشند. این آزادی‌ها که پیش از انقلاب هم بود، پس به دنبال یک نوع آزادی دیگر بودند که برای آن قیام کردند.»

وی افزود: «در مقابل وقتی ما شعار آزادی را می‌دادیم، هدف‌مان مخالفت با دین نبود بلکه به دنبال جنس دیگری از آزادی بودیم. دوستی داشتم که قبل انقلاب برای رفیقش در آلمان نامه می‌نویسد و از آنجاکه هر دو آدم‌های مومن و متدینی بودند، در انتهای نامه می‌نویسد سلام مرا به عبادالله الصالحین برسان. ساواک نامه را باز می‌کند و ماه‌ها این بنده خدا را می‌برند و آورند که این عبادالصالحین چه کسانی هستند. این وضع کشور بوده است.»

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه گفت: «مثالی دیگر بگویم؛ سال 1305 که روزنامه اطلاعات تاسیس می‌شود، فردی به نام عباس مسعودی وجود داشت که از نوکران حلقه به گوش دربار رضاشاه و نیز محمدرضا شاه بوده و اگر دربار می‌گفت ماست سیاه است و زغال سفید، همین را با استدلال و برهان می‌نوشت. در دربار رسم بود که شاه هر دو هفته یک بار مسئولان و برخی نوکرانش را به ضیافت شامی دعوت می‌کرد. مسعودی هم همیشه جزو این مهمانان بود. روزی شاه دستور می‌دهد که مسعودی دیگر به مهمانی نیاید. علم که وزیر دربار بود در کتابش اینها را می‌نویسد که شاه این را به من گفت و علت هم این بود که مسعودی در ستونی در روزنامه، انتقاد مردم درباره سازمان تاکسیرانی را چاپ می‌کند. همین باعث می‌شود که مورد غضب شاه قرار گیرد. مسعودی می‌گوید چطور شاه مرا می‌بخشد؟ شاه هم پیغام می‌دهد که بخشش شما در گرو رفتار آینده شماست. دو هفته بعد مسعودی از این اتفاق سکته می‌کند و می‌میرد. حالا شما ببینید، مردم آزادند مسئولان را خطاب کنند و آنها را نقد کنند، نویسندگان و خبرنگاران ما آزادند هر حرفی را به راحتی بیان کنند. مثلاً درباره همین مساله برجام، عده‌ای آزادانه درباره موضوع صحبت کردند، خطرات را گفتند و این همان آزادی مدنظر انقلاب اسلامی است و شخص مقام معظم رهبری خود مدافع این آزادی است.»


ولایت مهم‌ترین جلوه اجتماعی

سیاسی دین است

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران در ادامه صحبت‌هایش علت قیام مردم را اجرای احکام اسلام در جامعه و هدف انقلاب را بسط مسائل دینی به حوزه اجتماعی دانست و نظام حاکم بر ایران را نظامی محبوب و مدنظر بسیاری از مردم آزاده‌خواه جهان برشمرد.

 وی سپس مساله انتخابات را به عنوان راهی برای شکر نعمت انقلاب معرفی کرد و اظهار داشت: «مردم ما برای اینکه احکام دین را به متن جامعه بکشانند قیام کردند و به گفته حضرت امام، جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. اروپا از رنسانس به بعد حکومت دینی را بایگانی کرد و دین را در کلیسا حبس کرد. پاپ را در واتیکان ببینید. مثل رئیس یک کشور تشریفات دارد، وزیر دارد، همه چیز دارد اما اگر در پارلمان ایتالیا قانونی وضع شود که بر خلاف احکام مسیحیت باشد، پاپ در همسایگی پارلمان و در کشور ایتالیا جرأت کوچکترین مخالفت و اعتراض را ندارد.»

دکتر حداد عادل یادآور شد: «آنها می‌گویند تشریفات دینی شما مانند عبادت و حج و دعا اشکال ندارد البته تا وقتی که به حکومت کاری نداشته باشد. می‌گویند اگر گفتید جنگ و صلح باید اسلامی باشد، اقتصاد باید دینی باشد، سیاست باید بر اساس احکام خدا باشد، با این باید مبارزه کرد. اما ما می گوییم اینکه همه ابعاد زندگی اجتماعی باید اسلامی باشد مساله‌ای ا‌ست که همه کشورها باید از آن الگو بگیرند. در امتداد همین بسط مسائل دینی به اجتماع و سیاست با مساله ولایت مواجه می‌شویم. به واقع ولایت مهم‌ترین جلوه اجتماعی سیاسی دین است و امام این جنبه را زنده کرد.»

نماینده تهران در مجلس سپس به موضوع انتخابات پرداخت و عنوان کرد: «در همین ماه آینده ما یک میدان آزمایش دیگر هم داریم که ما با عمل به وظیفه خود باید شکر نعمت انقلاب را به جای آوریم و آن انتخابات است. انتخابات مظهر سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. استقلال را در انتخابات می‌بینید. ملت خودش تصمیم می‌گیرد چه کسی به مجلس برود. قبل انقلاب سفارت انگلیس می‌گفت فلانی باید برود مجلس و بعد رأی مردم اهمیتی پیدا نمی‌کرد. مردم هم با رندی می‌گفتند فلانی قرار است از صندوق در بیاید. حتماً آن ماجرای مدرس را شنیده‌اید که بعد از شمارش آرا گفتند مدرس هیچ رأیی نیاورده، او هم در مجلس گفت من با هیچ کدام از رأی‌ها کاری ندارم فقط بگویید آن یک رأی را که خودم به خودم دادم، کجاست؟»

وی اضافه کرد: «در این ایام دیدیم که آمریکایی‌ها به بهانه برجام و بازپس دادن پول ملت ایران، سعی در مدیریت انتخابات داشتند. اساساً یکی از راه‌هایی که آنها می‌خواهند با آن به انقلاب نفوذ کنند، انتخابات است، اما مردم بابصیرت اجازه نمی‌دهند که بیگانه‌ای چون آمریکا در زندگی و سرنوشت ما دخالت کند. انتخابات مظهر آزادی هم است. کسی ما را مجبور نمی‌کند به  فرد خاصی رأی بدهیم. رأیی که می‌دهیم با این اطمینان است که کسی در شمارش آرا تقلب نمی‌کند و همانطور که رهبری فرموند، رای مردم حق‌الناس است. در واقع، اگر بدانیم که رای اثر ندارد رأی نمی‌دهیم، اما این گونه نیست.»


قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست

بلکه همه به قانون بدهکاریم

اسلامی بودن انتخابات موضوع دیگری بود که دکتر حدادعادل به آن پرداخت و در  تبیین اسلامی بودن انتخابات بار دیگر به شعار انقلاب و خواست مردم در رأی‌گیری فروردین 58 اشاره کرد و شورای نگهبان را حافظ قانون و خواست مردم دانست. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «اسلامی بودن انتخابات در این است که بی‌اعتقادان به اسلام و نظام به مجلس راه پیدا نکنند. این نظامی است که مردم با بیش از 98 درصد آرا به آن رأی دادند. یعنی رأی دادند که در قانون اساسی ذکر شود اگر کسی به دین اسلام و ولایت فقیه اعتقاد نداشت به مجلس راه پیدا نکند. اینکه رهبری می‌فرمایند مردم‌سالاری دینی یعنی مردم تصمیم می‌گیرند اما آدم ضد دین را به مجلس نمی‌فرستند.»

وی تصریح کرد: «اگر شورای نگهبان صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند برای این است که کسانی وارد مجلس یا خبرگان نشوند که به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی معتقد نباشند. شورای نگهبان از چند سال پیش اعلام کرد که فتنه خط قرمز ماست یعنی اگر کسی در فتنه فعال بوده، بداند که صلاحیت او رد می‌شود، چون این فتنه یک اختلاف نظر و اعتراض به شمارش آرا نبود، اگر اینها به شمارش آرا معترض بودند طبق توصیه مقام معظم رهبری از راه قانونی اقدام می‏کردند. اما اینها گفتند نه. شورای نگهبان از من و پنج نفر دیگر دعوت کرد که به معترضین بگویند اعتراض‌شان چیست و دقیقاً گزراش بدهند. ما تلاش کردیم که این آقایان به ما بگویند کجا و چگونه تقلب شده است، روز آخر مهلت ما در شورای نگهبان تا صبح نشسته بودیم و تماس می‌گرفتیم که بگویید مشکل کجاست، اینها جواب نمی‌دادند و اعتنایی نمی‌کردند در عوض مردم را به خیابان‌ها دعوت می‌کردند که هرجا نام جمهوری اسلامی بود، روی اسلامی خط بکشید.»

دکتر حداد عادل در ادامه گفت: «حالا مگر چند سال گذشته که بعضی فکر می‌کنند همه چیز فراموش شده، آقا در آن سخنرانی نماز جمعه بعد انتخابات گفتند من خواهش می‌کنم که این اردوکشی خیابانی را متوقف کنید اما این کار را هم نکردند. اگر شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها نظر می‌دهد، می‌خواهد استقلال، آزادی و اسلامیت نظام را حفظ کند. البته شورای نگهبان هم قانون دارد و هرکسی اعتراض دارد می‌‌تواند اعتراض کند و کسانی که صلاحیت‌شان رد شده، اعتراض کردند. ما باید تابع قانون باشیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین یادآور شد: «اینکه آقای رفسنجانی می‌گویند ما به بیت امام بدهکار هستیم، البته ما برای خانواده و فرزندان و یادگار امام احترام قائلیم و این وظیفه ماست. اما قانون به هیچ‌کس بدهکار نیست بلکه همه به قانون بدهکاریم. صرف انتساب کسی به کسی، فرزند و نوه کسی بودن دلیل بر صلاحیت یا عدم صلاحیت او نمی‌شود. قانون مشخص می‌کند که چه کسی صلاحیت دارد. باید از طریق امتحان تائید صلاحیت می‌شد که ایشان در امتحان شرکت نکردند. اگر بحث نوه امام است، امام نوه دیگری هم داشت، وقتی دیدند که او صحبت‌هایی می‌کند که به صلاح نظام نیست، او را خانه‌نشین کرد و زیر نظر قرار داد، هرچند نوه‌اش بود و پدرش حاج‌آقا مصطفی، عزیز امام بود. این حمایت از انقلاب و بیت امام نیست، اتفاقاً این‏گونه بی‌احترامی به بیت امام و شورای نگهبان و قانون شده است. شورای نگهبان وظیفه خود را انجام داده و ان‌شاءالله منصفانه و قانونی بوده و مهم این است که همه ما سعی کنیم مجلسی داشته باشیم که پایبند به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.»


تضعیف دولت را عقلاً و شرعاً

جایز نمی‌دانیم

حداد عادل در پایان  سخنان خود همه مردم بابصیرت را به حضور در انتخابات دعوت کرد  و گفت: «بنای ما در مجلس مخالفت با دولت نیست. ما تضعیف دولت را عقلاً و شرعاً جایز نمی‌دانیم. هم امام این را گفته و هم رهبری. ما به وزرای این دولت‌ها رای اعتماد داده‌ایم و اصلاً قصد نداریم چوب لای چرخ دولتی بگذاریم. اما این وظیفه ماست که دقت کنیم که این برجام چگونه اجرا می‌شود، اگر پولی قرار است بعد از برجام به کشور بازگردد ما وظیفه داریم نظارت کنیم که این اول چگونه و در کجا خرج می‌شود. نماینده‌ای اعتراض می‌کند یکی با او مخالفت می‌کند این انتقاد سازنده و منطقی نشان‌دهنده استقلال و قوت مجلس است. هیچ دولتی نباید خواهان مجلسی باشد که دولت‌ساخته باشد و حرفی بزند که مجلس هیچ مخالفتی نداشته باشد. ان‌شاءالله در هفتم اسفند با همان بصیرتی که در این سی و هفت سال انقلاب را حفظ کردید، با همان بصیرتی که شما را در برابر فتنه قرار داد و با همان بصیرتی که هفتم دی را خلق کردید در انتخابات شرکت کنید و امیدوارم که نتیجه انتخابات در مجلس و خبرگان در امتداد مسیری باشد که تاکنون طی کرده‌ایم.»


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی